Varför byte och vad är detta för jävla ställe?

Bytt bloggadress har större bloggare än mig gjort, så det är ingen världsrevolution.
Även jag har bytt tidigare, detta är den sjätte bloggen jag skriver på, men de flesta har varit oseriösa, detta är första gången jag lämnar en blogg som är jobbig att lämna.
Så, varför lämnar jag? Vad ska ett bloggbyte vara bra för?
Andersellerkim kändes för lättviktig, glättig och mellanmjölkig för mig, mitt skrivande och min smak.
"Det är väl innehållet som räknas och bloggen speglar väl dig ändå" kan man kontra med.
Men nejnej, felfel, bortbort.
Adress, förpackning och historik sätter en stark prägel och det är svårt att ändra riktning på ett gammalt fartyg.

Nu kan man tycka att jag dramatiserar, och det gör jag väl lite också, men jag förmedlar ändå vilken känsla som ligger till grund för flytten.
I spexbloggen kändes det aldrig rätt att skjuta in kärleksdikter, kritik mot omvärlden och föräldraförakt.
Att dunka upp vimmelbilder, fylleblockar och modeinlägg, det kan man alltid göra, det tror jag aldrig kommer kännas snett här, det är svårare att känna sig tillfreds med allvar än med spex.

Nu har jag skapat en plattform där jag aldrig kommer rygga tillbaka för seriositet, ärlighet och äkthet.
Men för den sakens skull ska jag inte bli tråkig.
Det känns viktigt att påpeka det, ni som gillat mina skojerier och ni som gillat balansen mellan allvar och spex, ni behöver inte bli oroliga, jag kommer inte skriva om livets mening i varannat inlägg.
Jag kommer inte bli en annan, varken annan människa eller annan bloggare och jag är inte så jävla pretto som man kan tro när man ser adressen och bloggbeskrivningen.
Det är ingen begravningsbyrå jag startat, även om man kan bli mörkrädd när man växlar från rosa hjärtan till dunderdunkel.
Färgen är inte det viktigaste, vi kan både måla om och slå in väggar här framöver, detta är bara en början och jag tackar lillebror Noni så jättemycket för hjälpen när vi trixade i html-djungeln.
Nu ska jag inte heller släta över, alltsammans känns helträtt för mig, både adress, bloggbeskrivning, bild och färg.
Adressen har jag slipat på i en månad nu, bollat massa olika varianter, men ordenochpassionen känns klockrent för mig, det är en hyllning till det skrivna ordet och en kärleksförklaring till kärleken.

Slut på tjatet; Nu sätter vi passionsskeppet i framåtrörelse!

asd asd

Kommentarer
Postat av: Tilda

Goe skeppet!

Nytt år och nya ord, skepp och hoj, Kapten!

2009-01-07 @ 19:04:31
URL: http://flygirl.blogg.se/
Postat av: Kapten

Goe skeppet! Skepp ohoj!

2009-01-08 @ 12:55:15
URL: http://ordenochpassionen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0