Tjejer, lurar ni oss killar? Snälla, säg att det inte är så!

Grabbar, vi är lurade.
Ja, grundlurade.
Helt sjukt, fick reda på det alldeles nyss.
Brudarna lurar och lattjar hela tiden, de gör det PRECIS NU OCH DOM HAR ALLTID GJORT DET.
Fattar ni?
Sen sitter dom på vin- och ostkvällar och gapskrattar åt oss, trumfar varandra med berättelser om att den ene av oss är mer lättlurad än den andre.
Vi kan inte finna oss i att detta fortgår, det tar jag förgivet att vi är överens om.
Men vad ska vi göra?
Vi kan inte slå dem, det kan vi faktiskt inte.
Vi kan inte vända dem ryggen heller, de är ju det mest livsviktiga av gifter.
Ska vi hämndlura dem, sen sluta fred?

Vet ni hur jag fick reda på att dom håller på med den här vidriga verksamheten?
Jag läste en bruds blogg, såhär skrev hon:

" Man kan jämföra sexjakt med bergsbestigning. Männen ser toppen och kollar genast in den snabbaste vägen dit och skyndar sig upp!
...kvinnan däremot strosar runt och kollar på utsikten, tar de roligaste vägarna och kanske stannar till en stund och fikar eller plockar bär

Bilden av den stereotypa kvinnan:
ödmjuk, kärlekstörstande, moderlig, omhändertagande, naiv, hjälplös, liten (eller normal) sexlust, barnkär, oekonomisk och överkänslig.

Ja... vissa av ovanstående punkter stämmer nog in på många.

MEN, jag kan säga er en sak killar. Tjejer är sååååå mycket mer beräknande och manipulativa än vad de flesta av er tror. Tjejer vill många gånger bara lura er till att TRO att vi är på ett visst sätt för att få er dit de vill. 
Ni män (över lag) tror att alla tjejer som visar minsta intresse av er får romantiska rosenröda tankar på hur ert gemensamma bröllop och era barn ska se ut, medans ni själva enbart tänker på SEX!. *fnys!*

Oj oj oj... ni skulle bara VETA hur tjejer pratar när ni killar inte är i närheten... smider lömska planer för att spela spelet för att få killen dit de vill. Oftast är de enbart ute efter exakt samma som ni män. Sex.
Snacket är också ofta väldigt vulgärt och detaljerat. Inte som ni tror. "Vi älskade på en bädd av rosenblad... bla bla bla" Haha! KNAPPAST!


Hur JAG är?
Nej nej... detta gäller INTE mig. Jag är en naiv, oekonomisk nunna som vill gifta mig senast imorgon! 

...syftet med denna text?
Ja... jag vill bara att ni män inte ska tro att vi kvinnor (över lag) är så dumma och naiva. Tro mig, vi ÄR med och spelar spelet... tror ni något annat är det NI som är naiva. Game over! "

Fast tjejer, kan vi inte prata om det här istället?
Måste ni hålla på såhär, det är inte schysst tycker vi!
Alltså, gör ni bara detta mot idioter eller mot mig och mina kompisar också?
Ni är väl inte beräknande och manipulativa mot goe Calle, är ni det?
Jag är beredd att förlåta er om ni aldrig mer gör om det.
Okej?

awd we asd
Signalerna - Sanningen - Slutliga firandet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0