Om att hitta hem men ändå leta

det är halt samtidigt som solen steker stenhårt

våren har inte kommit tidigt

det är januari

men jag har inte mött mörkret på länge

skrämmande


har bytt blogg nu

blivit sambo med svårhetens bror på självklarhetens ljumna vind

att motivera allvaret i bloggandet är att äta koagulerade blodbollar


tagit av mig clownkostymen

tagit på mig mina egna kläder

då blir det svårt för många att se förbi

köpa ärlighet och äkthet

när jag fortfarande har en clownnäsa


jag är svartvit inte grå

men folk får se och se förbi

lite helt svårt eller inte alls

jag kan inte flytta själen en halvmeter snett till vänster

som vore den en auktionsinropad oljemålning


nu är jag kapten på passionsskeppet

på brevlådan står det ordenochpassionen

skorna landar borta vid hallbyrån när jag sparkar av mig dem

brer en macka som jag äter vid kylskåpet

fatta att jag kan ha det så här hemma


fast

kommer polarna tycka att jag förändrats för mycket

kommer några brudar vilja ha mig

ash jag som skulle droppa sånt tänk

vi har ju kommit överens om detta

Robert Ek och jag

att jag hittar inte mig själv genom att gräva i fittor


men varför tal om folks tycke och vilja och inte innerlighet och min tro

jo

för styrkan är skör som nattgamla isblock


det finns tvivel i all min tro

jag är inte mindre sårbar än så

har tvivlat på precis allting jag samtidigt hyst en tung tro till

liv passion och i övermorgon

solen och till och med döden


när man tvivlar på döden tvivlar man på precis allting


men vafan

tvivlet är passionerat

Calle Abrahamsson


Kommentarer
Postat av: Chrilledill !

Tro och Tvivel, Tro och Tvivel Grabben !

2009-01-12 @ 13:21:51
Postat av: Din dotter

Tjenare, jag tänkte eftersom du bytt namn på bloggen måste man ju kolla in pappas nya, jag gillade den andra, den var så rosa :) Men jag kommer börja gilla denna också! Gör mig stolt nu, föresten så gillade jag det här blogginlägget, mycket fint. (Jag snor lite för att göra reklam på bdb.) ;P hihi

Kram

2009-01-13 @ 20:45:46
Postat av: Jonathan

Mycket bra skrivet! Det räcker så va?! ;)

2009-01-13 @ 23:41:09
Postat av: Kapten

Bolle: Tro och tvivel.



Min dotter: Jag gillade också den rosa färgen, men ville ändra mer än bara adressen! Kul att du gillar raderna och gör gärna reklam! :) Kram!



Noni: Det räcker alldeles utmärkt, tack! Jättehärligt att du tycker så! :)

2009-01-14 @ 12:44:39
URL: http://ordenochpassionen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0