Kvartalslöften.

I slutet av andersellerkim-eran sammanfattade jag 2008, därför tänkte jag blicka fram över 2009 nu, känns fresh!

Folk avger löften till höger och vänster, i champagnespruten, löften som säkerligen bryts oftare än de hålls.
Jag tror det är svårt att avge årslöften, därför har jag givit mig själv kvartalslöften, det vill säga mål med de första tre månaderna.
I början av april ska jag utvärdera och ändra om det behövs, inför nästkommande kvartal, tror mer på den varianten.

Jag lever ett liv som är väldigt förändringsvänligt så jag har bestämt mig för att inte hålla igen utan smacka på duktigt i mitt försök att bli en bättre mående människa.
Mina kvartalslöften är:
Lägga mig tidigare.
Stiga upp tidigare.
Äta bättre.
Dricka bättre.
Promenera oftare.
Skriva mer.
Läsa mer.

Uppföra mig bättre.


Ganska stora, ganska diffusa löften, men jag har riktmärken som jag behåller för mig själv, det är trots allt mig själv jag lovar, ingen annan.

Ska bli mycket inspirerande att ta sig an detta och leva ett godare liv!


asd erg qwe
Mer vatten - Mer penna - Mer rörelse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0