Lyckohjulet

jag har vandrat i förtvivlan senaste tiden
hörde något fruktansvärt i förra veckan
det värsta jag hört i hela mitt liv


då ska inflikas
att jag hört om män som tagit befälet över kvinnokroppar
mot kvinnornas vilja
att jag hört om levande begravda själar
och att jag hört mig själv välja bort min egen mamma


allt detta
varenda en av dessa tre flikar
är spårlöst försvunnet
när jag speglar min förtvivlan


jag vill att du håller i dig nu
för jag har något
värt en gränslös fruktan
att berätta


lyckan finns inte


där kom det utan omsvep


hörde du ekot från helvetet


det går inte att uppnå hel lycka


en tunga jag såg var trogen sanningen
sa att lyckan bara finns i form av rus
rus med en tremånadershimmel


om exakt ett år kommer mitt mående
vara i linje med hur jag mår idag
om ungefär fyra månader
kommer mitt mående
vara ungefär som det är om fyra år

ditt också
och vi har ingen makt att förändra det
för det handlar om märgen


när jag fick denna överjävliga information
sprang mitt hjärta upp i min hjärna
och gav ifrån sig ett skrik från sin botten


som för alltid sitter

Calle Abrahamsson

et


Kommentarer
Postat av: Per Eric Söder

Braaa Bruuuno!!!!

2009-02-04 @ 15:02:13
Postat av: Kapten

If they move, kill´em.

2009-02-05 @ 21:49:22
URL: http://ordenochpassionen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0